2013. március 26., kedd

Harmadik Béta Hétvége Tapasztalatok - Karakterekről

Ebben a bejegyzésben végigmegyek a szabályrendszer főbb részein. Egyenlőre csak szelíden foglalkozom vele, majd a későbbiekben ki fogom vesézni, minden apró részletét, de mindent a maga idejében

Kattints a tovább gombra ha érdekel, milyen fajok, kasztok közül választhatsz, milyen tulajdonságai vannak a karakterednek, milyen a varázslat rendszere a játéknak, és ha érdekel, van-e talent rendszere! ;)

Tulajdonságok

A hat fő tulajdonság, megegyezik a D&D tulajdonságaival. Azaz Strength (Erő), Constitution (Állóképesség), Dexterity (Ügyesség), Intelligence, Wisdom (Bölcsesség), Charisma (Karizma). Ezek a tulajdonságok %-osan növelik a származtatottakat. Legtöbb esetben minden 10 fölötti pont-ért 1%-al (pl: 15ös érték esetén 5%), de vannak kivételek (pl: con ami pontonként 2% -al növeli az leterőt).
Más játékokhoz egyedinek számít, hogy minden 10. szinten 2 elosztható Tulajdonság pontot kapsz.

A származtatott tulajdonságokat most nem sorolom fel, csak néhány példát írok: Power - növeli a sebzést. Life Steal - az okozott sebzés valamekkora részével gyógyítja a karaktert.
Ezek részben a fő tulajdonságoktól, részben a felszereléstől, részben pedig a featektől (lásd később) függ.

Fajok

A béta hétvége alatt 7 faj volt választható. Ezek az alap D&D fajai közül kerültek ki (Elf, Half-elf - Félelf, Half-orc - Félork, Human - Ember, Halfling - Félszerzet, Dwarf -Törpe) és ehhez hozzácsapták még a Tiefling-et is. Ez utóbbiakat emberként születtek, ám ereikben ördögi vér csörgedezik.

Minden faj három faji-képességgel rendelkezik, ezek valamelyik fő vagy származtatott tulajdonságot növelik. Vagy ellenállást adnak. Ezeket majd a fajok leírásánál részletezem.

Kasztok

A hétvége alatt 5 kasztból válogathattunk. Minden kaszt egyedi szerepet tölt be a csapatban. Különböző varázslatokkal bír, és a speciális elkerülő mozdulatuk (Shift + irány)  is különbözik. Az öt kaszt a következő:
  • Trickster Rouge - Rejtőzködés, orvtámadás az erőssége a harcban, ám ő felel a csapdákért is. Nélküle a csapat hamar legyengülhet az erősebb csapdáktól.
  • Devoted Cleric - Gyógyító. De nem jön zavarba akkor sem, ha harcolnia kell.
  • Control Wizard - Varázsló, aki a mágikus erejével igyekszik az ellenségek semlegesíteni, feltartani. A legtöbb varázslata sebző és Crowd Control egyben.
  • Great Weapon Fighter - Kétkezes fegyvereket használó közelharcos.
  • Guardian Fighter - Pajzsos harcos, a csapat "tankja".
Érdekesség, hogy a származtatott tulajdonságok egységesen hatnak a különböző kasztokra. Tehát a Power növeli mind a Rouge mind pedig a Wizard sebzését.

Varázslatok, képességek

Első amit le kell szögeznünk: nincsen autoattack. Bár ahogy fejlődsz újabb és újabb varázslatot vagy képességet tanulsz, viszont korlátozott számú quickbart (továbbiakban a "slot") használhatsz. Ez egy kicsit emlékeztet a Guild Wars megoldására. Ám itt harc közben is cserélhetsz varázslatot, csak az újonan berakott spell 10 másodperces CD-t kap.

A varázslatok és képességek különböző csoportokba sorolhatóak:
  • At Will - Cooldown nélküli varázslatok. Két slot áll rendelkezésre, és alapértelmezettként az egér jobb és bal gombjával használható.
  • Encounter - Többnyire 10 másodperc körüli Cooldown-al rendelkező varázslatok. Három slot-ba sorolhatod be őket. Q,E,R gombokkal hívhatóak elő.
  • Daily - A legritkábban használható varázslatok. Cooldown -juk nem fix, akkor tudod használni ha az Action Point értéked 100%-ra kerül. Ennek működése kicsit hasonlít a WoW Wariorjainak Rage-hez, hiszen többnyire akkor növekszik, ha sebzést okozol. Ám némelyik kaszt másként is növelheti. Ezekre 2 slot áll rendelkezésre (1,2 gombok)
  • Class - Ezek többnyire Passzív képességek, de a Rouge Stealth-je is ide tartozik
A varázslatokat automatikusan tanulod meg amikor eléred az adott szintet. Fontos lehet még megjegyezni, hogy nincs különbség a Wizard által elvarázsolt Magic Missile és a Rouge által használt Sly Flourish képesség között abból a szempontból, hogy a speciális elkerülő mozdulatok mindegyik ellen védenek. (Erről bővebben a PvP ismertetésnél írok).

Featek (azaz a Talentek)

10. szinttől minden szinten kapsz egy Feat pontot. Két féle feat van, az egyik a Heroic, a másik pedig a Paragon.
A heroic az alacsonyabb szintű feateket jelöli, melyekből 4 szintre osztva 3-3 darab van, mindegyikből 5 rank érhető el. A szinteken belül szabadon választhatsz a 3 feat közül. (tehát nem annyira fa struktúrájú mint pl a Wowban).
A paragon featekig nem jutottam még el, azokat ha minden igaz 30. szinttől lehet tanulni. Minden kasztnak 3 csoportba van sorolva. A könnyebb megértés végett itt egy kép a Control Wizard feat táblázatáról.





1 hozzászólás:

Egy megjegyzés: rogue esetében a távolsági, dobótőrös támadásnak van cd-je, ha eldobáltad mindent, akkor pár másodpercig várni kell. Ezalatt persze a többi képesség is simán betöltődik így mindig van mit nyomni :)

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More