2013. március 26., kedd

Beszélgetés Kevin Stocker-el a Neverwinter Harcrendszeréről

Március 25-én Magyarországi idő szerint 23 órától éjfélig volt lehetőség kérdezni Kevin Stocker-től, a Neverwinter harcrendszeréért felelős tervező csapat vezetőjétől.
Én csak az érdekesebb részeket emelném ki, de akit érdekel elolvashatja a teljes beszélgetést ezen a weboldalon.


Kérdés: Mit gondoltok a Pap (Cleric) szerepéről és a gyógyításról a PvP-ben? Meg vagytok elégedve a papok jelenlegi koncepciójával, mint gyógyító és erős AoE sebző kaszt?
Válasz: Általánosságban igen. D&D-ben a Papok többek mint "gyógyító botok" (Heal Bots) és szerintem ezt egészen jól sikerült megjeleníteni a játékban. Nem akartuk hogy a többi játékosnak kevésbé kelljen figyelnie a sérülések elkerülésére, csak azért mert van velük egy gyógyító. Ez persze azt is jelentette, hogy növelhettük a sebzését, így a játékosok élvezhetik a sokkal agresszívabb gyógyító szerepét.

Kérdés: Kicsit PvP-ztem a hétvégén és szórakoztatónak találtam. Úgy vettem észre, hogy némelyik kaszt uralja a harcot. Hogyan kezelitek az egyensúlyt a PvP-ben? Megfontoltátok, hogy egy adott képesség különböző előnyökkrel járjon PvE és PvP esetén?
Válasz: Rengeteget PvP-ztünk belső körökben. Ennek a hét során is változott a megítélése. Kezdetben sokan mondták, hogy "A wizard túl erős! Olyan sokáig tud CC-zni!". De ez csak addig van így, amíg a Rouge vagy a Great Weapon Fighter el nem kezdi tenni a saját feladatát és meg nem szakítja őt. Úgy érzem végre elértük azt a pontot, ahol mindenkinek fontos szerepe van a PvP-ben.

Kérdés: A harcrendszer itt is a három megszokott fő szerepkörön alapszik, mint Tank, Damage és Healer? Illetve minden szerep ugyan olyan fontossággal bír?
A 2. és a 3. béta hétvégén a Devoted Cleric másokra ható gyógyítása is gyengének tűnt 16-36. szintek között a gyógyitalokhoz képest. Ezért arra gondolkodtam, hogy vajon szándékos-e az, hogy a gyógyítás varázslatoknak általánosságban kevesebb szerepe van a harcban.
Válasz: Nevewinter-ben kicsit másként vannak a szerpekörök. A mozgáson alapuló harc miatt a csak gyógyításra vagy csak tankolásra specializált karakterekkel nem volt olyan élvezetes játszani. A Guardian Fighter továbbra is uralja a harcot és ő szenvedi a legtöbb sérülést, de kicsit másként mint a megszokott MMO-kban.

Kérdés: Azt szeretném kérdezni, hogy a PvP mennyire befolyásolja majd a "late game"-et. PvP nagyon fontos számomra. Milyen tervek vannak a PvP-re? Remélem hogy meg tudjátok tartani a játékegyensúlyt és a élvezhetőségét olyannak, mint amilyen most.
Válasz: Szerezhetsz PvP felszerelést egészen a játék végéig. Magasabb szintű cuccok mindegyike ad szett bónuszt és tulajdonságot, amik speciálisan PvP-re vannak kihegyezve. Én is sokat pvp-zek és ez a része a játéknak van legközelebb a szívemhez.

Kérdés: Miért van az, hogy harc közben egy helyben állsz, amikor minden mást a játékban mozgással kell megoldani?
Válasz: Azért, mert a játék a mozgásról szól - Azt akartuk, hogy a harc kötöttebb és megfontoltabb legyen. Ha végig tudnál korcsolyázni a területen miközben hadonászol a kardoddal a játék kevésbé szólna a mozgásról.
Minden kasztnak van lehetősége arra, hogy megszakítsa a támadását. Például a Trickster Rouge bármikor el tud ugrani a veszély elől, még a támadás animációja közben is.

Kérdés: Lesz bármi ami meggátolja hogy a rouge-k és a wizardok "stun-lock"-oljanak PvP-ben? Például featek vagy klikkelős tárgyak?
Válasz: A wizard kontroll varázslatai erősen gyengítve vannak PvP-ben, de csak annyira hogy még használhatóak legyenek. Egyébként, minden kaszt el tudja kerülni a támadásokat (Shitf + irány), ez működik a kontroll varázslatokra is.

Végezetül pár érdekes információ a gyógyulás és feltámadás témakörében:
Bárki képes önmagát gyógyítani 5 módon:

  • Gyógyital
  • LifeSteal - Támadásaid sebzése alapján gyógyulsz.
  • Regeneráció - Természetes regeneráció
  • Gyógyító oltár
  • Pap zsoldos (npc, vásárolni lehet, tud fejlődni is)

Halál esetén 4 dolgot lehet tenni:

  • Segítségért kiáltasz - Ekkor a társaid a holt testedet "használva" (F gombot megnyomva) elsősegélyben részesíthetnek, és magadhoz térsz egy kevéske életerővel.
  • Release - Visszatérsz a legközelebbi éledő ponthoz (Campfire)
  • Feltámasztó tekercs használat 
  • Tömeges Feltámasztó tekercs használat

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More