Fejlődés
A legmagasabb szint 60 lesz. 10. szinttől minden szinten egy Heroic Feat pontot, 30. szinttől pedig 1 Paragon Feat pontot kapsz.
A fejlődés sok játéktól eltérően érdekes. A questek egy része publikus területen törénik, más játékoknál megszokott "ölj meg 5 szörnyet", "gyűjts össze 4 nyílvesszőt" ...stb, a másik része viszont egy csapatra generált dungeonban zajlik, ahol D&D-s szörny találkozások és csapdák nehezítik a tovább jutást. Karokkal, kulcsokkal nyitható ajtók zárják el az utadat.
Kellemes meglepetés, hogy a csapdák 10. szint felett, már könnyen halálosak lehetnek. DDO-ban zavart, hogy 3-4 csapdán is simán átrohantam komolyabb probléma nélkül. Nos itt egyszer majdnem belehaltam egybe, ráadásul olyan helyen ahova épeszű játékos fel nem mászik.
Dungeon
Ha már a kazamatáknál tartunk. Ez a játék egyik erőssége. Eddigi tapasztalataim arra engednek következtetni, hogy semmiképpen sem érdemes végig rohanni a dungeonon. Egy csomó nyersanyagot lehet szerezni craftoláshoz itt. Ezek azonban jól el vannak dugva. 5 féle ilyen "nyersanyag lelőhely" van, mindegyikhez különböző hozzáértés kell. Dungeoneering, Thievery, Arcane knowledge, Natural Knowledge és végül a Divine Knowledge. Minden kaszt rendelkezik egy fajta ismerettel (pl: Control Wizard Arcane Knowledge-vel), de azoknak sem kell lemondani a "loot"-ról aki épp nem olyan kaszttal van. Ugyanis lehet venni Kit-eket, melyekkel szimulálni tudod a hozzáértésedet.
A csapda még a fontos jellemzője a dungeonnak. Tudom, már sokadjára írok róla, de nekem nagyon tetszik. Bárkinek feltűnhet a csapda (kicsit sötétebb a padló, kis lyukak vannak a falon..stb) ám az a helyzet, hogy nekem elég sokszor sikerült volna belémásznom, ha kedvesem rám nem kiált néha, hogy "állj meg, ne mozdulj". Nos igen, hasznos ha az embernek van egy Rouge társa, ugyanis ők látják a csapdákat és le is tudják szerelni őket. Azért még így is sikerült pár csúf sebet szereznem.
Foundry
Hogy mindig legyen utánpótlás küldetés, dungeon a játékosoknak. A Neverwinterhez hozzácsaptak egy "pályaszerkesztőt" is. Bár még nem elérhető mindenki számára, elég sok "házi készítésű" kalandot találtunk. Párat ki is próbáltunk. Az például nagyon tetszett nekem, amikor egy Harper-el beszélgetve rákérdeztem a helyi mende-mondákra, a bárd pedig felajánlotta az egyik Foundry-s kalandot. Ügyesen beleszövik a játékba ezeket az egyedi kalandokat.
PvP
A bétában egyenlőre csak Battleground volt elérhető, abból is területfoglalásos verzió. A pályán 3 oszlop volt, melyiket elfoglalva pontot kap a csapat. Aki előbb éri el az 1000 pontot, az nyer.
Egy játék pvp-jét mindig a WoW rendszerével hasonlítom össze, nálam az az etalon, és elég kevés játék vette fel vele a versenyt. (GW imádók kíméljenek, valahogy azzal sosem volt alkalmam játszani. :))
Viszont most egy olyan rendszert ismertem meg, ami konkurenciájává válhat a WoWénak.
A célkeresztes varázslás és a mouse lock mód elég pörgős és érdekes játékot eredményez. Ehhez hozzácsapták az erős CC rendszert, és kiegészítették egy Dodge lehetőséggel.
Első pár próbálkozásomkor nem tűnt még fel, de aztán egyszer egy Guardian Fighterrel kerültem össze. És mikor a 4-5. varázslatom után sem láttam túl sok változást a HP csíkján, eszembe jutott h itt valami nem stimmel. Nos a pajzsával blokkolta a varázslataimat. Először hüledezetem, hogy ez milyen ökörség, de aztán ahogy haladt a játék rájöttem, hogy nagyon is izgalmassá és taktikusabbá teszi a pvp-t.
0 hozzászólás:
Megjegyzés küldése